Ahad, Mac 20

cinta untuk meneruskan kehidupan . perlu tak ?

dalam kadar cinta untuk meneruskan percintaan sebenar hanya beberapa peratus saja yang memerlukan cinta sejati. yang lain hanya suka pasanga masing-masing hanya kerana simpati, mengisi hati kosong dan untuk dijadikan pemuas nafsu sendiri . ini kerana kalau bukan kerana didikan agama ia juga boleh belaku sebab-sebab lain contohnya, pengaruh rakan-rakan yang terlebih gemar aktiviti sosial , atau diri sendiri yang menjebakkan diri sendiri atas faktor bosan dan suka-suka . andaian cinta itu wujud kiranya hati kita bersih dan suci dari godaan .
: yang saya nak protes skg nih,watak kita sendiri bila kita keluar dari kepompong cinta keluarga ia sudah jadi terlalu biadap . korg tau tak batas ? kalau batas po korg tak paham , jgn kaa halal tp perkataan haram sendiri korg tak mampu nak jaga sebenarnya.
: sebab tu lah saya suka andai cinta itu biar berpada-pada pada luaran tapi dalam hati cintakita itu membuak-buak. itulah penyebab cinta kita susah orang lan nak dapat, sebab ia tersimpan didalam lubuk yang susah untuk dibuka. jadi pesan saya untuk semua , pahamkanlah erti cinta itu dulu sebelum memberi ia kepada orang yang bukan cinta kita :)

Tiada ulasan: