Khamis, Mac 17

aku ada persamaan dengan lelaki itu .

: aku ni orangnya terlalu simple sedangkan orang lain menilai diri aku seperti seorang yang sombong dan angkuh. tapi pernah tak korang paham isi hati manusia berfikir ? tak pernah rasanya, kalau nak tafsir pon belum tentuberjaya. sebab tu aku kata yang aku ni terlalu simple samapai hingga kini aku cuma hidup bersendiri mencari sesuatu yang bukan milik untuk dijadikn hak mutlak aku tapi tak pernah jumpa.
: bila aku dah jumpa, satu sebab yang tak kekal lama adalah faktor sifat mereka yang taksma dengan aku, dalam erti kata lain berlainan sikap sehingga menjejaskan mood aku seharian . disitu aku dah menggangap aku tak serasi . lalu aku putuskan sebab tiada keserasian kimia .
: aku perlu jatuh cinta dengan pandangan mata , dari situ aku anggap lelaki itu berjaya mencuri hati aku . dan selebihnya aku akan baca tafsiran lelaki itu terhadap aku, aku cuma mengharapkan aku ada dan dia semestinya tahu hint yang aku dah beri tapi selalunya hint yang aku beri tertepis oleh penilaian yang khilaf lelaki itu.
: aku kenal lelaki ini di dalam kawasan pejabat, dan dalam antara mereka berdua hanya ,orang yang aku tak suka itu ada naluri yang sama seperti aku , pakaian .warna. dan raut muka . tapi aku cerah sikit kulit ye. hihihi . itukah yang dinamakan serasi kimia ? emm belum tentu .
: dan dalam banyak-banyak hari yang kami jumpa , seterusnya membuatkan kami menyampah . apakah sebabnya ? aku tak faham langsung ! apakah rasional aku memilih bukan dari golongan yang setia? sakit hati aku semakin meneal dan dari situ riak muka aku juga sudah boleh memgambarkan aku ni seorang yang bagaimana. don't judge a book by is cover oke .

Tiada ulasan: